27 lutego 2011

Czy programy lojalnościowe się opłacają?

Przy okazji ostatniego wyroku Sądu Najwyższego zakazującego pewnych niewłaściwych praktyk stosowanych przez firmy prowadzące takie programy Dziennik Gazeta Prawna podaje kilka liczb, np.:
Aby za darmo otrzymać telewizor, trzeba zatankować prawie 230 tys. litrów paliwa o wartości 1,1 mln zł.
Źródło:
http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/483079,klienci_nabici_w_program_lojaln...
August 19, 2009
Zapewne wśród programów lojalnościowych są również bardziej opłacalne, ale trzeba również pamiętać, że oprócz większej sprzedaży podmioty prowadzące takie programy korzystają na nich często również w inny sposób. Na przykład - karta, którą się posługujemy, przynajmniej potencjalnie pozwala na śledzenie zakupów dokonywanych przez konkretnego konsumenta, dzięki czemu firma może zarówno zebrać więcej informacji o swoich klientach, by lepiej dostosować ofertę do ich potrzeb, jak też zarobić dodatkowo na sprzedaży tych danych.
Jeśli weźmiemy to pod uwagę, to zrozumiałe będzie stałe pytanie przy kasie w supermarkecie, o to czy posiadamy kartę X lub Y.

Brak komentarzy :

Publikowanie komentarza